Seuran esittely

Joulukuun 6. päivänä 1940 päättivät Metsolan Kerhopoikien jäsenet perustaa seuran voidakseen paremmin kehittää urheiluharrastuksiaan.

Alkuaikojen toimintamuotoja olivat hiihto, mäenlasku, koripallo, jääpallo, jääkiekko sekä jalkapallo. Jalkapallosta muodostui seuran päälaji, jossa saatiin suurimmat menestykset. Jäntevä käväisi jo kaudella 1947/48 palloliiton mestaruussarjassa sijoittuen kahdeksanneksi.

Toinen tuleminen pääsarjaan tapahtui 1952 (sijoitus 4), vuotta myöhemmin 1953 joukkue sai hopeiset mitalit kaulaan. Seuraava vuosi 1954 (sijoitus 9) jäi seuran viimeiseksi pääsarjatasolla.

Nykyään toiminta on keskittynyt harrastus jalkapalloon. Seuran tavoitteena on edistää, kehittää ja ylläpitää kotkalaista jalkapalloa.

Juniortoimintaa löytyy sekä poika, että tyttö puolelta. Joukkueista tarkemmin kohdasta JOUKKUEET.

Joukkueet 2024:

Miesten Edustusjoukkue pelaa Nelosta.

Naisten Edustusjoukkue pelaa Naisten nelosta.

Jäntevä Ukot pelaa kutosta.

Jäntevä Akat pelaa naisten harraste kotikenttäsarjaa.

Juniori joukkueet 2024:

Jäntevä P20 pelaa poikien kolmosta

Jäntevä T18 pelaa tyttöjen nelosta

Kunnioitettavaan ikämies ikään päässeille on tarjolla JKKI-40 joukkuetoiminta.